Skip to main content

DEZLEGARE DE RASPUNDERE

As vrea sa-mi pot organiza blogul, pentru ca nu pot sa sufar harababura, dar….nu stiu cum s-o fac, pentru ca, asa cum spune Calin, sunt paralela cu tehnica, iar el nu da “doi bani” sa ma ajute! De la britanici nu pot astepta ajutor, pentru ca, din experienta mea cu nativii, am constatat ca indiferenta apartine culturii natiei, care se lauda ca ii place sa ajute, dar, de fapt, vrea doar sa aiba folos de la alte etnii. Poate romanii m-ar ajuta, sau poate ...nu! Presupun ca si in caz ca blogul meu, este vizitat de romanii din Romania, acestia nu ma vor ajuta, pentru ca eu "nu pup curu nimanui" si, mai ales, "spun lucrurilor pe nume" Ceea ce mi se pare, totusi, ciudat este faptul ca postarile mele in limba romana au vizualizari, iar eu nu cred ca printre englezi sunt vorbitori de limba romana!

Deoarece stiu doar o engleza elementara, cu toate ca am “intrat” pe internet acum 13 ani, iar in UK sunt de 6 ani si jumatate, nu sunt sigura daca traducerea postarilor mele este pe intelesul vorbitorilor de engleza. Este vorba de topica, de intelesul multiplu al unor cuvinte si de faptul ca Google translate nu ma ajuta aproape deloc, deoarece traducerea este ingrozitoare sau complet idioata. Asa ca, ma bazez mai mult pe simtul meu lingvistic. As vrea sa ma exprim pe intelesul tuturor, deoarece intentionez sa postez multe din lucrurile pe care le stiu si le-am trait, pentru folosul oricarui fel de auditoriu.

In decurs de o luna si 1 saptamana, de cand am inceput sa lucrez la blog am postat 17 articole, dar neavand vreun comentariu, cu toate ca m-am straduit sa fac un lucru bun, nu imi dau seama daca vorbitorii de limba engleza ma inteleg.

Eu spun ca stiu o engleza elementara, pentru ca nu am avut vreodata aptitudinea de a invata o limba streina. De asemeni, eu nu vorbesc cu lumea decat in institutii, unde se vorbeste o engleza standard, cu care ma descurc bine, mai ales ca scriu destul de multe plangeri, eu fiind o nemultumita cronica. Cu lumea obisnuita nu vorbesc decat arareori, pentru ca nu inteleg aproape deloc argoul sau dialectul “judetului” si pentru ca, mai mult sau mai putin, majoritatea vorbeste prea repede (poate cu intentia de a ma pune in dificultate) pentru intelegerea mea.

De altfel majoritatea britanica nu stie sa vorbeasca si cu atat mai putin sa scrie in limbaj standard. Dovada am avut-o cand am fost la cursul de Engleza Aptitudini Functionale. Eram colega cu lume obisnuita, de origine britanica. Am fost pusi sa separam etichete, unele continand cuvinte din Engleza standard iar altele din argou. Deoarece colegii mei nu au stiut s-o faca, am facut-o eu. Am reusit sa fac impartirea perfecta, pt. motivul ca stiu limbajul standard. Am pus pe o coloana toate cuvintele standard, iar ce mi-a ramas (un numar egal de cuvinte) am presupus ca sunt argou si le-am pus pe cealalta coloana.

Poate unii, se intreaba de ce am postat, ca imagine de profil, o fotografie cu mine desfacand plicul in care se afla Certificatul de Naturalizare, cumva ca sa ma laud?! Iar raspunsul meu este: DA. Am facut asta deoarece obtinerea cetateniei britanice este cea mai mare realizare din viata mea si pentru ca in aceasta poza arat cel mai bine!

Comments

Popular posts from this blog

TIBERIU si CORNEL

  Aceasta postare este continuare a articolului mai vechi: YOUTUBERII ROMANI, sau CREATORII (mai mult sau mai putin) DE CONTINUT (mai mult sau mai putin de calitate)   Obisnuiesc sa urmaresc, regulat, doar canalele care, chiar imi “spun” ceva. Din majoritatea canalelor, care au sau nu un subiect, vizionez un vlog, poate 2, din curiozitate si decid daca merita sau nu. Sunt unele pe care le-am urmarit un timp, dar din anumite motive, le sau le-am abandonat.   De curand, adica acum vreo trei luni, cautand nu-mi amintesc ce sau de ce, pt copii, am vazut in lista de recomandari din dreapta unui video, un titlu care spunea ceva de o casuta din padure. Din curiozitate am dat click pe video si am vizionat vlogul, apoi am dat click pe un altul. Am vrut sa vad continutul canalului si, de atunci nu m-am mai oprit, pt ca….. i-am descoperit pe cei mai simpatici si carismatici “baieti de baieti” de pe net. Din acel moment canalul TIBERIU si CORNEL  a devenit SUPER DOZA MEA DE RELAXARE !   Vloguril

PROTEST against the Conservative Party campaign for the general elections 7.05.2015

Who took our dignity and self-respect! I’d have comments on each paragraph from the electoral leaflet of the Conservative Party' candidate in the ---constituency; but in this open letter, I shall refer and consider only the paragraph entitled "Immigration". Some may consider that it “instigates to racism”, but I am more tolerant and open to arguments in order to refute this opinion. Paragraph, from Sir Edward Leigh electoral leaflet, inserted here: “IMMIGRATION: Our Regaining control over our borders is an absolute priority. Free movement of EU citizens doesn’t work when you have countries as diverse as Britain or Sweden on the one hand and Bulgaria and Romania on the other. We need to see a move to a more balanced, managed system of migration that restricts economic migrants while allowing talented people in.” My family consists of two members: me and my son. We live on the hill. My name is Marylena C.Goia; I am 61 years old, a Romanian national and permanent resi

YOUTUBERII ROMANI, sau CREATORII (mai mult sau mai putin) DE CONTINUT (mai mult sau mai putin de calitate)

VLOGGERI, INFLUENCERI, PODCASTERI in viziunea mea, de aici de pe deal din UK”! pe care ii urmaresc, mai mult sau mai putin regulat, chiar daca apreciez munca lor. Din postarile unora dintre ei, razbat, pana la urechile mele, urmele unei trasaturi unice a caracterului romanesc, in care un alt roman nu poate fi mai destept si mai frumos decat el/ea (cel ce posteaza).   Cele mai prezente clipuri pe YouTube, (cu cele mai multe vizualizari), sunt cele muzicale: manelele (urmarite de categoria cea mai mare de romani cu o educatie mai mult sau mai putin indoielnica), muzica creata pentru auditoriul foarte tanar si….restul genurilor. NOAPTEA TARZIU – o trupa compusa din 3 tineri, pe care am descoperit-o de curand si care m-a surprins placut nu numai cu muzica lor dar si cu prezentarea. Destepti baieti! Urmeaza continutul facil, care nu oboseste creierul, pentru adolescenti, continutul pentru copii si…..restul.   Oricum, privesc la toate genurile de clipuri, in functie de cheful de mome