Skip to main content

PROTEST impotriva campaniei electorale pentru alegerile generale din UK-7 mai 2015

Cine ne-a luat demnitatea si respectul de sine?

As avea comentarii pentru fiecare din paragrafele brosurii electorale a candidatului partidului conservator din circumscriptia Gainsborough, dar in aceasta scrisoare deschisa ma voi referi si voi analiza doar paragraful intitulat: “Imigrare”. Cred ca, continutul acestui paragraf ar putea fi interpretat de unii ca fiind:” instigator la rasism”, dar eu sunt mai toleranta si deschisa argumentelor care sa infirme aceasta parere.

Paragraful, din fluturasul electoral al lui Sir Edward Leigh, inserat aici: "Imigrarea: Redobândirea controlului asupra frontierelor noastre este o prioritate absolută. Libera circulație a cetățenilor UE nu funcționează atunci când există țări diverse, precum Marea Britanie sau Suedia, pe de o parte, și Bulgaria și România, pe de altă parte. Avem nevoie să vedem un balans al sistemului mai echilibrat, o gestionare a migrației, care restricționează migranții economici, permitand in acelasi timp accesul oamenilor talentați"

Familia mea este compusa din 2 membri: eu si fiul meu. Locuim …pe deal. Numele meu este Marylena C.Goia, am 61 ani, sunt de nationalitate romana si resident permanent in UK. Pe fiul meu il cheama Calin, are 35 ani, este de origine romana si de nationalitate britanica si romana. Eu intentionez, daca vom avea banii necesari in acest an, sa aplic pentru cetatenia britanica. Ma intreb si va intreb daca, cu toate ca indeplinesc conditiile de rezidenta, din legea britanica a imigrarii, ar trebui sa ma tem ca aplicatia mea ar putea fi respinsa, in caz ca partidul conservator castiga alegerile? De asemeni ma intreb si va intreb daca eu si familia mea ar trebui sa ne temem pentru securitatea noastra, deoarece am optat sa traim printre britanici si nu in comunitatile de imigranti?

In lupta pentru supravietuire, existenta si integrare am uitat ca noi romanii suntem “homo sapiens sapiens” si ca suntem egali cu oricare alta natie de pe acest pamant. Nici vorba de exprimarea talentului, pentru ca in goana dupa hrana si un adapost sigur nu mai este loc si pentru altceva. O vorba romaneasca spune: “tara noastra aur poarta; noi cersim din poarta in poarta”. V-ati intrebat vreodata de ce un popor ca cel roman, avand o cultura si civilizatie foarte vechi si absolut stralucite si traind intr-o tara atat de bogata in orice fel de resurse, a devenit imigrant economic? Iar daca v-ati intrebat atunci as vrea sa stiu si care a fost raspunsul la intrebare. V-ati intrebat vreodata de ce fiintele umane, de orice nationalitate ar fi, care traiesc in saracie fara voia lor, ar trebui sa traiasca toata viata cu frica si umilinta, ignorati si oprimati de norocosii sortii (nascuti in familii nobile sau bogate, nascuti britanici, norocosi pur si simplu, etc.)? Daca da atunci as vrea sa-mi spuneti ce v-ati raspuns!

Eu si familia mea suntem imigranti economici si in acelasi timp niste finite umane, care in plus sunt talentate. Am muncit din greu si am suferit privatiuni de natura financiara si economica, uneori inimaginabile pentru un om cu o viata normala. Tot ceea ce am obtinut a fost numai prin efort propriu, urias. Este posibil sa fim aproape de “luminita de la capatul tunelului”, dar inca nu putem fi siguri. Talentul si experienta fiului meu au fost si sunt computerele si posibil limbile straine. Dar din cauza restrictiilor din UK, el a fost nevoit sa munceasca din greu, ca persoana fizica autorizata, pentru Lincolnshire Showground, cu toate ca nu avea nici constitutia fizica si nici sanatatea potrivite pentru munca de acolo. Pentru acest motiv a absolvit, cu rezultate foarte bune, la colegiul Lincon, stiinta computerelor, iar acum s-a inscris la Open University (deoarece, in acelasi timp, el trebuie sa munceasca) , pentru a-si finaliza studiile universitare in acelasi domeniu. Nu are o familie proprie, nu pentru ca nu ar vrea, ci pentru ca “societatea a decis ca nu-si poate permite una”, el fiind un individ responsabil. Dupa cautari destul de lungi si presarate cu obstacole ridicole din partea angajatorilor, a reusit sa gasesca un loc de munca in IT. Eu nu muncesc, cu toate ca as fi capabila de aproape orice munca intelectuala sau artistica, pentru motive care nu tin de dorinta sau vointa mea. In schimb fac tot felul de cursuri de pregatire pentru munca, cum ar fi: English GCSE.

Pentru a devein resident permanent sau cetatean britanic trebuie ca aspirantul sa treaca testele de limba engleza si “ viata in UK”. In capitolul despre valorile si principiile UK sunt facute urmatoarele afirmatii: “Suntem mândri de recordul de imigranti nou veniti, care va contribui la imbogatirea diversitatii și dinamismului vieții noastre naționale. "si:" cetățenii buni sunt un avut pretios pentru Marea Britanie. Noi ii consideram bine veniti pe cei care urmaresc să aducă o contribuție pozitivă societății noastre “. Va rog sa-mi spuneti cum se potrivesc afirmatiile de mai sus cu mesajul din paragraful referitor la imigrare?

Veti sti ca romanii sunt foarte buni muncitori, foarte harnici si cinstiti, indiferent ca sunt (in majoritate) imigranti economici. In plus va voi spune eu, daca nu cumva stiti deja, ca multi angajatori sau agentii de recrutare prefera imigranti economici ca romanii, pentru ca numai ei fac muncile refuzate, pe salarii care abia acopera chiriile uriase. Multi ar crede ca faceti discriminare spunand ca UK si Suedia ar fi de o parte iar Romania si Bulgaria de partea opusa. E ca si cand ai spune ca unele finite umane sunt inferioare celorlalte. Chiar asa sa fie?!!!! In opinia dvs. unde ii situati pe tiganii de nationalitate romana, pe o scara de la 1 la 10? Dar pe tiganii de nationalitate britanica? Si mai ales pe nobilii de orice nationalitate? Ati cunoscut vreodata un imigrant economic de origine romana? Daca da spuneti-mi, va rog, in ce imprejurari si ce impresie v-au facut?

Stiti in ce situatie, gandesc acum ca suntem (eu si fiul meu) si cum ne simtim noi dupa ce am citit, mai ales paragraful intitulat “Imigrare”? Daca da atunci spuneti-mi cum credeti dvs. ca ma simt!!! Prima data cand v-am contactat a fost in anul 2007, iar atunci nu am avut abilitatea de a va atrage atentia. M-am simtit ignorata ca fiinta umana aflata in nevoie. De aceasta data sper sa am mai mult success!

Nu credeti ca granitele ar trebui protejate nu de imigrantii economici ci de potentialii raufacatori (teroristi, criminali, excroci, hoti, etc)? Multi ar spune ca nu ati servit si nu serviti interesele tuturor alegatorilor, ci numai a unei categorii, categorie care nu are ceva in comun cu populatia saraca, majoritara, sau cu populatia saracita (din care fac parte si imigrantii economici romani). Daca la toate intrebarile, fara exceptie, imi puteti da raspunsuri care sa ma satisfaca, atunci va garantez un vot din partea familiei mele.

Daca luati in consideratie scrisoarea mea si imi raspundeti, va multumesc! Daca ignorati continutul ei si nu aveti chef sa o cititi sau sa-mi raspundeti, eu tot va multumesc, pentru ca mi-ati dat ocazia sa-mi exersez calitatile de scriitor, cunostintele de engleza si capacitatea de a intelege lucrurile!

Comments

Popular posts from this blog

PROTEST against the Conservative Party campaign for the general elections 7.05.2015

Who took our dignity and self-respect! I’d have comments on each paragraph from the electoral leaflet of the Conservative Party' candidate in the ---constituency; but in this open letter, I shall refer and consider only the paragraph entitled "Immigration". Some may consider that it “instigates to racism”, but I am more tolerant and open to arguments in order to refute this opinion. Paragraph, from Sir Edward Leigh electoral leaflet, inserted here: “IMMIGRATION: Our Regaining control over our borders is an absolute priority. Free movement of EU citizens doesn’t work when you have countries as diverse as Britain or Sweden on the one hand and Bulgaria and Romania on the other. We need to see a move to a more balanced, managed system of migration that restricts economic migrants while allowing talented people in.” My family consists of two members: me and my son. We live on the hill. My name is Marylena C.Goia; I am 61 years old, a Romanian national and permanent resi

DESPRE TIGANI (cine sunt si ce vor)-PRIMA PARTE

Voi avea cateva postari privindu-i pe tigani. Nu voi scrie aici ceea ce am citit prin diverse sau am auzit de la diverse persoane, ci despre experienta mea si eventual a lui Calin cu si legata de ei. Nu pot spune ca sunt un popor, pentru ca ei, de fapt sunt raspanditi in toata lumea si au luat nu numai infatisarea poporului in a carui tara s-au stabilit….sau…nu, dar si limba, cultul , obiceiuri si chiar nationalitatea. Cand eram copil, in Romania, parintii mei, mergeau la filme indiene, care intr-o anume perioada au fost foarte populare acolo (imi amintesc de “Vagabondul” cu Raj Kapoor). Pe vremea aceea, adica in epoca comunista erau multe cinematografe in Constanta. Oriunde se difuzau filme indiene erau cozi uriase la casele de bilete. Romanii nu prea aveau loc, din cauza tiganilor, care se inghesuiau cu familiile lor la intrare. Asta, pentru ca, spuneau ei ca indienii sunt fratii lor, etnia tiganeasca provenind din India si raspandindu-se in toata lumea. Pana s-a nascut Calin

TIBERIU si CORNEL

  Aceasta postare este continuare a articolului mai vechi: YOUTUBERII ROMANI, sau CREATORII (mai mult sau mai putin) DE CONTINUT (mai mult sau mai putin de calitate)   Obisnuiesc sa urmaresc, regulat, doar canalele care, chiar imi “spun” ceva. Din majoritatea canalelor, care au sau nu un subiect, vizionez un vlog, poate 2, din curiozitate si decid daca merita sau nu. Sunt unele pe care le-am urmarit un timp, dar din anumite motive, le sau le-am abandonat.   De curand, adica acum vreo trei luni, cautand nu-mi amintesc ce sau de ce, pt copii, am vazut in lista de recomandari din dreapta unui video, un titlu care spunea ceva de o casuta din padure. Din curiozitate am dat click pe video si am vizionat vlogul, apoi am dat click pe un altul. Am vrut sa vad continutul canalului si, de atunci nu m-am mai oprit, pt ca….. i-am descoperit pe cei mai simpatici si carismatici “baieti de baieti” de pe net. Din acel moment canalul TIBERIU si CORNEL  a devenit SUPER DOZA MEA DE RELAXARE !   Vloguril